Releasenotes september 2017
Wij hebben onze diensten geüpdate. Hieronder vindt je de nieuwe functionaliteiten.Online Abonnementen Systeem (OAS)
Het Online Abonnementen Systeem is verhuisd naar nieuwe servers met een toekomstbestendige infrastructuur. Deze verhuizing en een nieuwe versie van het abonnementensysteem dragen bij aan een verbeterde performance van het systeem. Daarnaast komen in de nieuwe versie de volgende functionaliteiten beschikbaar:
Vernieuwde gebruikersinterface: De gebruikers interface van het abonnementensysteem heeft een nieuwe look en feel gekregen. Je ervaart dit al wanneer je/ op de vernieuwde inlogpagina komt (Selecteer de inlogmethode “Fidesque” om in te kunnen loggen) In het abonnementensysteem hebben we aanpassingen doorgevoerd in de menu indeling.
Vanuit OAS is het sinds enige tijd mogelijk om gebruikers een uitnodiging te sturen voor het registreren van de inlogcodes. Deze registratiepagina hebben we opnieuw ingedeeld waardoor de gebruiker een duidelijker overzicht heeft van de stappen welke doorlopen moeten worden.
Opslaan van gebruikersweergaven: Het is mogelijk om zelf de informatie, welke je wilt zien op de bladerschermen, in te delen en dit op te slaan als een (standaard) weergave. Hierdoor kun je de volgende keer eenvoudig de gewenste informatie zichtbaar krijgen.
Afdrukken van informatie: Vanuit verschillende schermen is het mogelijk om informatie af te drukken. In de menubalk is het icoontje van de printer actief wanneer deze functie beschikbaar is. Er wordt afgedrukt naar een PDF-document waardoor je eenvoudig het rapport kunt opslaan.
Exporteren van gegevens: Vanuit de bladerschermen in het abonnementen systeem kunt je gegevens exporteren naar verschillende formaten. Je vindt de exportfunctie in het menu dat zichtbaar wordt wanneer je op een pijltje klikt bovenaan het bladerscherm. De wizard welke verschijnt geeft de mogelijkheid om de kolommen te selecteren welke geëxporteerd mogen worden en de sorteervolgorde. Er is een export van gegevens te maken naar XML, Excel en PDF.